Bækkenbundstræning efter fødslen

Bækkenbundstræning er faktisk ret nemt – og overhovedet ikke hårdt.

Efter man har født, er der mange kvinder der får problemer med at inkontinens, og oplever at deres bækkenbund er blevet slap.

Problemet er bare, at der stadig er mange som ikke ved hvad de skal gøre for at komme det til livs, og så er der stadig dem der tror, at bækkenbundstræning kun er noget seksuelt.

Der er dog utallige fordele ved bækkenbundstræning og i denne artikel bliver du præsenteret for nogle af dem.

Gode grunde til at træne sin bækkenbund

Bækkenbundstræning· Det kan hjælpe mod inkontinens
· Man får strammet bækkenbunden op igen
· Man får kontrol over sin krop
· Man kan opleve mere intense orgasmer

Bækkenbunden er en muskelgruppe som har den funktion, at den er med til at holde på ens blære, tarme og livmoder. Men udover at den holder på disse organer, så er det bækkenbunden der gør at man kan holde på sin urin, prutter og afføring.

Men efter at man har født, og har fået en 2-4 kg baby ud gennem sit underliv, så kan bækkenbundsmusklen godt blive slap, og derved miste noget af sin funktion der gør at den holder på urin m.m.

Det er derfor man godt kan opleve, at man pludselig tisser – eller drypper i bukserne, hvilket jo selvfølgelig ikke er særlig rart, og mange føler sig utrolig flove over det.

Faktisk så flove, at det kun er de færreste der søger hjælper mod det.

Men rolig – hjælpen er på vej

For der ér heldigvis hjælp at hente. At træne sin bækkenbund op igen,er faktisk på ingen måde særlig svært, eller krævende.

Det bedste af det hele, er at bækkenbundstræning ikke behøver at involvere nogen som helst, og man kan træne sin bækkenbund i ro og mag, uden nogen får kendskab til det.

Alt det kræver er, at man træner sin bækkenbund med nogle gode knibeøvelser, men den bedste bækkenbundstræning opnår man ved at træne med bækkenbundskugler.

Sådan laver du knibeøvelser

Knibeøvelser uden bækkenbundskugler, gør man blot ved at knibe underlivet sammen.

Forestil dig at du skal tisse og så skal holde på vandet, du vil nu knibe sammen i underlivet. Gør dette et par gange i ca. 5 minutter.

Knib sammen, hold en pause, knib sammen og hold en pause. Sådan fortsætter du.

Det gode ved disse knibeøvelser er, at man kan gøre dem uanset hvad man lavet, om man sidder på stolen på arbejdet, venter på toget eller står og vasker op. Det krævet ikke andet, end at man kniber sammen, slapper af, kniber sammen og slapper af.

Bækkenbundstræning med bækkenbundskugler

Ønsker man en mere effektiv og hurtigere bækkenbundstræning, så anbefaler mange læger, gynækologer og sexologer at man bruger bækkebundskugler.

Fordelen ved disse at bruge disse kugler er, at man ”tvinger” sit underliv til at klemme sammen om kuglen for at den ikke ryger ud, og på den måde træner man bækkenbunden mere effektivt.

Specielt kan vi anbefale bækkenbundskuglerne Je Joue Ami.

Ellers du kan tage et kig her, på nogle af de andre gode bækkenbundskugler.

Relaterede artikler

Skriv en kommentar